لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

مافیای میوه تره بار یا ...

ما که هر گوشه این مملکت را نگاه می کنیم رد پایی از مافیا می بینیم. این جور که از گفته های مسئولان و روسای کشور بر می آید مقدرات مملکت در کف با کفایت مافیای عزیز قرار دارد و ما الکی ریش دولت و مجلس را چسبیده ایم و به سان فیلم  "دنی براسکو" باید دنبال یک پدرخوانده برای خودمان بگردیم تا امورات مان بچرخد. 

حالا اگر یادداشت کوتاهی را که در روزنامه جهان صنعت امروز(4 مهر) چاپ شده نخوانده اید می توانید در ادامه همین یادداشت آن را بخوانید. مطلب خیلی کوتاهی است تا حوصله اتان سر نرود. از قدیم هم گفته اند که در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

مافیای نفت، مافیای مالی، مافیای موادمخدر و مافیای میوه و تره بار و... و این آخری مافیای واردات! هر گوشهی اقتصاد کشور را که نگاه کنیم ردپای مافیا دیده میشود. جریانی که پس از فتح یک به یک قلعههای تولید کشور اینک قصد نابودی کشاورزی ایران را دارد. پدرخواندهها و اعضای این دیو هفت سر کیستند و چه قدرتی دارند که دولت و مجلس و قوه قضاییه آنها را می شناسند اما نمیتوانند دست آنها را از سر اقتصاد نیمه جان کشور کوتاه کنند. این مافیا کیست که همه اقدامات خوب دولت را زیر سئوال می برد؟ تا جایی که به گفته وزیر جهاد کشاورزی : برخی افراد که به مافیای واردات متصل هستند به بخش کشاورزی لطمه زده و با جوسازی با اقدام خوب دولت مقابله می‌کنند. البته آقای وزیر نام ایشان را افشا نمیکند. شاید به این  دلیل که سودی در افشای آن ها نمی بیند. چرا که به گفته قنبری نماینده مجلس: برنامه‌های دولت به گونه‌ای شکل می‌گیرد که برای منافع تولید کنندگان اهمیت قائل نیست و در نهایت این مافیای واردات هستند که سود می‌برند. مافیایی که با برخی صاحبان قدرت مرتبط هستند و از سوی آنان حمایت می‌شوند.

 تا وقتی که یک سمت گیری عمومی به سود تولید و به سود تولید کننده وجود نداشته باشد، تا زمانی که سایه انحصار روز به روز بر سر اقتصاد کشور گستردهتر شود مافیا روز به روز گستردهتر خواهد شد. زیرا که مافیای رانت خوار در لایههای قدرت انحصاری خزیده و منافع خود را به منافع صاحبان قدرت گره زده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد