لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

طنز مسکن مهر

مسکن مهر خانه روی آب

یکی از مهم ترین ویژگی های دولت دهم طنزآمیز بودن سخنان و کردار کابینه است. به سخنان وزیر محترم مسکن که همگی به نقل از ایسنا است توجه کنید.

وزیر مسکن و شهرسازی در آخرین نشست خود به خبرنگاران اعلام کرد که خط اعتباری 350 میلیاردتومانی وام مسکن مهر گشایش یافته و هیچ مشکلی در زمینه اعطای وام به طرح مسکن مهر وجود ندارد.

نیکزاد پیش تر گفته بود که در اجرای طرح مسکن مهر کم کاری از مدیران تعاونی ها است. در این میان البته گفته های مدیر عامل اتحادیه شرکت های مسکن مهر(پس از آن که این طرح را از وزرات تعاون گرفتند معلوم نیست شرکت های مجری طرح را چه باید نامید؟) جالب است. وی گفته طبق آمار داده شده در استان تهران 98 درصد شرکت های تعاونی طرح مسکن مهر هنوز پس از دو سال حتی زمین دریافت نکرده اند. و معلوم نیست هنگامی که زمینی در اختیار مجریان گذاشته نشده است چگونه این شرکت ها موفق به استفاده از خط اعتباری و ساخت مسکن خواهند شد. البته وزیر مسکن در این نشست لطیفه دیگری نیز گفته اند و آن هم این است که: 480 هزار واحد  مسکونی وجود دارد که مسکن مهر می تواند این ها را بخرد و در اختیار متقاضیان قرار دهد؟

این هم از نبوغ حیرت آور وزیر محترم دولت دهم. البته راه حل دیگری وزیر محترم یافته اند. در حالی بانک های دولتی هیچ گونه وامی در اختیار تعاونی های مسکن قرار نمی دهند، مسکن و شهرسازی از تعاونی های مسکن تشکیل شده که معطل وام هستند خواسته است که در قالب طرح مسکن مهر اقدام کنند تا شاید وامی به آن ها اعطا شود. این در حالی است که اساسنامه مسکن مهر با تعاونی های مسکن تفاوت دارد. تعاونی های مسکن زمین را به قیمت خریداری کرده تا برای اعضا خود خانه بسازند و این تعاونی ها ماهیتا با طرح مسکن مهر متفاوت هستند. چگونه این راه حل ها به ذهن آقای وزیر راه می یابد خدا عالم است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد