لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لحاف ملا ، ترکیه، لبنان و باقی قضایا

خدای ترکیه بزرگ است، خدای حزب الله لبنان؛ هم!

چند خبر را از خبرگزاری‌ها در کنار هم گذاشته‌ام. خودتان بخوانید شاید غیر از آن چیزی که من از این خبرها برداشت می‌کنم، برداشت کردید!

روزنامه دنیای اقتصاد: دولت امارات در ماههای اخیر سختگیریهای بیسابقهای نسبت به ایرانیان مقیم این کشور، تجار و گردشگران به وجود آورده است. برخی از تجار و سرمایهگذاران ایرانی نیز در هفتههای اخیر توسط مراجع قضایی و امنیتی امارات احضار شدهاند. دستگاه امنیتی امارات تاکنون تعداد زیادی از سرمایهگذاران ایرانی را که سرمایههای هنگفتی نیز در این کشور انجام دادهاند، احضار و پس از لغو اقامت، به آنان یک هفته مهلت داده تا این کشور را ترک کنند. همچنین برخی از ایرانیان نیز هنگام ورود به امارات در فرودگاههای این کشور توقیف و به ایران عودت داده شدهاند.

تلویزیون العربیه اعلام کرد که یک تاجر لبنانی بنام "صلاح عزالدین" که پل ارتباطی بین ایران و حزب الله لبنان بوده، اعلام ورشکستگی کرده است. سرمایه این تاجر یک میلیارد و سیصد میلیون دلار برآورد شده است. وی یکی از معروف‌ترین تجار جنوب لبنان بوده است. گفته شده این تاجر، پس از اعلام ورشکستگی بازداشت شده است.

مهرماه 87 معادل 18.5میلیارد دلار پول نقد و طلا از ایران خارج و در ترکیه کشف و ضبط شد. یک تاجر ایرانی به نام اسماعیل صفاریان نسب که خود را صاحب این سرمایه عظیم می‌دانست با استخدام یک وکیل ترک به نام شنول اوزول و طرح دعوی خواستار بازگرداندن این پول از سوی دولت ترکیه به وی گردیده است.( خبرگزاری‌ها)

نکته انحرافی: رجب طیب اردوغان در یک سخنرانی که روی یوتیوپ قرار دارد در همان زمان‌ها در جمع هم حزبی‌هایش می‌گوید: «خدای ترکیه بزرگ است و در این شرایط بحران اقتصاد جهانی، خداوند 18.5 میلیارد دلار را به اقتصاد این کشور تزریق کرده است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد