لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لغو نشست اعتراض روزنامه نگاران به علت فشار دستگاه امنیتی

دبیرخانه انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران: نشست اعتراض نسبت به ایجاد محدودیت فضای رسانه ای و بازداشت جمعی از روزنامه نگاران که قرار بود در روز پنج شنبه مورخ 11/04/1388 در سالن اجتماعات انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران برگزار شود، بنا به دستور دستگاه امنیتی کشور لغو شد.


این نشست حمایت از اعضای صنف روزنامه نگار را که هم اکنون تعداد قابل توجهی از آنان به دلیل تعطیلی و توقیف مطبوعات بیکار شده و جمعی نیز در بازداشت بسر می برند، در دستور کار خود داشت.


لذا بدین وسیله به اطلاع اعضای محترم می رساند اگر چه انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران برگزاری این نشست را حق قانونی خود می داند، اما به دلیل حفظ امنیت روزنامه نگاران در شرایط کنونی اقدام به لغو نشست مذکور می کند.


با این حال انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران اعلام می کند که دستگاه قضایی - به ویژه دادستانی عمومی و انقلاب تهران - باید هر چه سریعتر در رفتارهای خود نسبت به اصحاب مطبوعات و اهالی قلم تجدید نظر کرده و مطابق آزادیهای مصرح در قانون اساسی و قانون مطبوعات نسبت به رفع محدودیتهای اخیر رسانه ای و آزادی فوری خبرنگاران و روزنامه نگاران در بند اقدام کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد