لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

لیشقه

یادداشت‌های فریبرز مسعودی

جهان به ایرانیان تعظیم می‌کند

حمایت سندیکاهای کارگری جهان از کارگران و مردم ایران

روش دولت در برخورد ناشیانه با مسائل اقتصادی محدود نیست بلکه برخورد با مسائل حقوقی نیز پیامدهای فراوانی برای دولت در بعد سیاست داخلی و خارجی به جای گذاشته است. برخوردهای خشن با کارگران که مطالبات مشخصی از دولت دارند فقط منحصر به کارگان نیست بلکه  کل جامعه نیز به اشکال گوناگون در معرض سیاست‌ گذاری‌های غلط دولت قرار دارند و از ان ها رنج می‌برند. این مشکلات برکسی پوشیده نیست، اما انکار مشکلات اقتصادی توسط دولت و پافشاری بر آن و سیاست پاک کردن صورت مسئله و فرافکنی ممکن است در کوتاه مدت و در برخی عرصه‌ها کارگر بیفتد اما در دراز مدت آنگاه که موانع و مشکلات بر گرده افراد آوار می‌شود نمی‌توان با نادیده گرفتن آن‌ها دردی را دوا کرد.

مشکلات داخلی دولت در اثر برگزاری پر ابهام انتخابات که برای بسیاری از مردم عادی نیز دور از انتظار نبود با رفتارهای مدنی اعتراضی مردم جهان را به شگفتی واداشت. البته این رفتار که در هفته‌های کنونی بروز و ظهور یافت در رفتار سندیکالیست‌ها و سایر NGOها در سال‌های گذشته نیز دیده می‌شد. آن‌گاه که این سندیکاها و انجمن‌ها یا به شدت سرکوب می‌شدند و رهبران آن‌ها به زندان فرستاده می‌شدند، یا دائما در معرض تهدید قرار داشتند، با در پیش گرفتن سیاست و روش مقاومت مدنی بخش‌های بزرگی از جامعه را با خود همراه کردند.

اینک در حالی که کشورمان روزهای پر تب و تابی را از سر می‌گذارند و موقعیت اقتصادی کشور به شدت تضعیف شده است، در خارج کشور ایرانی‌ها هر جا که هستند یاد روزهای اول انقلاب 57 را زنده می‌کنند و همه جا مورد احترام قرار می‌گیرند. روز گذشته به دعوت 20 کشور جهان در آسیا و اروپا سندیکاها کارگران را به خیابان‌ها آوردند تا از کارگران ایرانی و مردم ایران حمایت کرده و صدای کارگران را به گوش جهانیان و سیاست‌مداران شان برسانند. امیدواریم گوشی در ایران این همه صدا را بشنود تا اعتماد از دست رفته را دوباره بازگرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد