-حدود 65 درصد سهام ایران خودرو و سایپا خصوصی و 35 درصد آن به نمایندگی از دولت در دست ایدرو است.
-به علت اینکه عمده سهام به صورت یکجا در دست ایدرو است لذا مجموعه مدیریت و تغییرات آن همواره از سوی دولت اعمال میشود به طوری که شرکتهای ایران خودرو و سایپا عملا توسط دولت مدیریت و اداره میشوند.
-قانونا شرکت ایران خودرو و سایپا شرکتهای خصوصی قلمداد شده و تغییر مدیران طبق قانون بایستی از طریق برگزاری مجمع عمومی یا مجمع فوقالعاده باشد.
-شب گذشته(17/1/88) و به طور ناگهانی خبر برکناری منطقی مدیرعامل شرکت ایران خودرو توسط وزیر صنایع اعلام شد.
-بسیاری از ناظران از جابه جایی منطقی در دو سه ماه باقی مانده از عمر دولت نهم ابراز شگفتی کردند.
-جواد نجمالدین به عنوان جانشین منطقی از سوی وزیر صنایع اعلام شد.
-جواد نجمالدین مدیرعامل مگاموتور و رئیس هیات مدیره سایپا میباشد.
-بذر پاش جوانی 29 ساله از رایحه خوش خدمت و مدیرعامل سایپا بارها علاقه خود را در باره ادغام دو خودورسازی ایران خودرو و سایپا اعلام کرده بود که همواره با مخالفت کارشناسان روبرو شده بود.
-بذرپاش در آخرین موضع گیریهای خود درباره رقابت ایران خودرو و سایپا اعلام کرده بود که این دو خودروساز رقیب نیستند و به زودی دوران رفاقت آنها فرا میرسد.
-جواد نجمالدین در هنگام معرفی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو گفت: آقای بذرپاش در سال گذشته اعلام کردند که ایران خودرو رقیب ما نیست و از این پس به عنوان رفیق همکاریهای خود را گسترش خواهیم داد که این موضوع امروز کامل شد و دیگر ایران خودرو رقیب سایپا نیست. و با توجه به امکانات ایران خودرو و سایپا، همکاری خوبی را در آینده خواهیم داشت.
-بنا به برخی آمارها درآمد ایران خودرو در سال گذشته نزدیک به 60 تریلیون ریال بوده است.
-بنا به اعلام قلعه بانی قرار بود سال گذشته سهام دولت در شرکتهای ایران خودرو و سایپا برای اجتناب از خرد شدن به طور یکجا واگذار شود. که با توجه به اعلام آمادگی ایدرو این اقدام تا پایان سال 87 عملی نشده و اجرای آن به سال جاری موکول شد.
-اگر به دلیل جا به جایی منطقی پی بردید خواهش میکنم کامنت بگذارید.
این بیشتر شبیه یک کودتا بود تا جا به جایی یک مدیر با سابقه و خودی